238019 urban%20crop%20solutions 1000px 75034b large 1488371379

Vertical farmingbedrijf 'Urban Crops' wordt 'Urban Crop Solutions'

Het Belgische landbouwtechnologiebedrijf ‘Urban Crops’ heeft zijn bedrijfsnaam veranderd naar ‘Urban Crop Solutions’. Deze nieuwe naam benadrukt beter de kernactiviteiten van het bedrijf, namelijk het ontwikkelen van totaaloplossingen voor verticale landbouw overal in de wereld. In lijn met de nieuwe naam lanceert Urban Crop Solutions ook een nieuwe website: urbancropsolutions.com.

“We zijn erg enthousiast over de introductie van onze nieuwe bedrijfsnaam en we geloven dat de naam Urban Crop Solutions het zakenmodel van ons bedrijf beter vertegenwoordigt, zijnde een onafhankelijke aanbieder van totaaloplossingen voor verticale landbouw met uitgebreide naverkoopdiensten”, legt Maarten Vandecruys, mede-oprichter en zaakvoerder van Urban Crop Solutions, uit. “Gecategoriseerd worden als een systeembouwer past ook beter bij onze interne bedrijfsfilosofie en kernwaarden om bedrijfszekere en kwalitatieve installaties, producten en diensten af te leveren”, vult Frederic Bulcaen, mede-oprichter en voorzitter van Urban Crop Solutions, aan. “Alles wat wij ontwikkelen en bouwen moet minstens van industriële kwaliteit zijn.”

We zijn erg enthousiast over de introductie van onze nieuwe bedrijfsnaam en we geloven dat de naam Urban Crop Solutions het zakenmodel van ons bedrijf beter vertegenwoordigt, zijnde een onafhankelijke aanbieder van totaaloplossingen voor verticale landbouw met uitgebreide naverkoopdiensten.

Maarten Vandecruys, mede-oprichter en zaakvoerder

Urban Crop Solutions, met hoofdkwartier in Beveren-Leie (Waregem) en met een vestiging in Miami (US) en binnenkort in Japan, ontwikkelt sinds 2014 op maat gemaakte plantgroei-systemen, die geautomatiseerd en gerobotiseerd zijn en die kunnen geïntegreerd worden in bestaande productiefaciliteiten of voedselverwerkende bedrijven. Urban Crop Solutions heeft ook een eigen gamma van standaard groeicontainers. Als aanbieder van totaaloplossingen kan Urban Crop Solutions ook zaden, substraten en nutriënten aanbieden voor klanten die weinig tot geen ervaring hebben met landbouw en teelt. Het eigen team van plantbiologen heeft de laatste jaren ook gewerkt aan de ontwikkeling van plantgroeirecepten speciaal voor gesloten landbouwtoepassingen op basis van kunstlicht en dit reeds voor meer dan 180 verschillende plantvariëteiten, gaande van bladgewassen, groenten, medicinale planten tot zelfs bloemen.

Gewassen kweken in een gesloten omgeving bestaande uit meerdere lagen met klimaatcontrole en met door Urban Crop Solutions zelf ontwikkelde led-lichten leidt tot kortere groeicycli, hogere waterefficiëntie, flexibele maar gegarandeerde oogst en veilige en gezonde gewassen (er zijn geen pesticiden of herbiciden nodig in het groeiproces). De op maat gemaakte groei-infrastructuur van Urban Crop Solutions kan geïnstalleerd worden in nieuwe gebouwen, maar ook in bestaande (industriële) gebouwen en ongebruikte ruimtes van bijvoorbeeld appartementen en kantoren. Bovendien geeft het de klanten van Urban Crop Solutions de mogelijkheid om in hun installaties verschillende gewassen al of niet door elkaar, lokaal te laten groeien, oogsten en consumeren, op dagelijkse basis en in elk gekozen volume.

Fotos voor publicatie samen met het persbericht:

Contact:

Over Urban Crop Solutions

Urban Crop Solutions creates fully automated indoor farming systems using LED lighting that are both efficient and effective under any given climate conditions. As a company Urban Crop Solutions focuses not only on development and production of these systems, but also on biological & plant technical research to relentlessly improve the Urban Crop Solutions growing systems and to provide customers with the best technology in terms of LEDs, substrates, nutrients and seeds.

www.urbancropsolutions.com